Firaxis kondigt Xcom: Chimera Squad aan

Firaxis heeft uit het niets Xcom: Chimera Squad aangekondigd, een nieuwe Xcom-game die volgende week uitkomt.

De game verschijnt dan op Steam. Chimera Squad speelt zich vijf jaar na Xcom 2 af. In die game hadden buitenaardse wezens de aarde overgenomen en moest de mensheid een verzet oprichten. Inmiddels is de aarde gered, maar mensen en aliens leven naast elkaar. Spelers hebben de leiding over een politieteam met mensen, aliens en hybrides genaamd Chimera Squad.

Hoewel de tactische gameplay uit Xcom 2 terugkeert, is de setting dus behoorlijk anders. Spelers gaan er met hun team op uit om geweld in de stad tegen te gaan. Wanneer een nieuwe situatie zich voordoet, kunnen spelers hun unit samenstellen en bepalen wanneer welk personage aan de beurt is. Vervolgens wordt er naar de plek van bestemming gereisd en begint de tactische gameplay. Sommige situaties hebben meerdere breach points om de aanval in te zetten.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

U kunt de inhoud van deze pagina niet kopiëren