Review: Predator: Hunting Grounds

Predator: Hunting Grounds is een fantastisch spel om van te genieten wanneer je in de stemming bent voor chaotische en overdreven gewelddadige online multiplayer-actie.

IllFonic, het team achter Friday the 13th: The Game, heeft geprobeerd een authentiek en opwindend Predator-spel voor de hedendaagse gamer uit te brengen, en hoewel het een groot aantal problemen heeft, kan Predator: Hunting Grounds een goudmijn van opwinding en bloedvergieten zijn. Net als Friday the 13th speel je als hunter of hunted. Het Fireteam is een paramilitaire eenheid met verschillende missies binnen een claustrofobische jungle, zoals het ophalen van geheime gegevens of het verzamelen van watermonsters. Hoewel deze doelen niet bijzonder moeilijk zijn, zorgen ze voor afleiding van de naderende ondergang van de roofdieren van de Predator en zijn ze een voorwaarde voor het bereiken van de helikopter.

Het speelt als een traditionele FPS, met veel van de bedieningselementen zo fundamenteel als ze komen. Logischerwijs slaat de tutorial de noodzaak over om je te laten zien hoe je als lid van het Fireteam kunt spelen, in plaats daarvan je vertrouwd te maken met de reeks vaardigheden en bedieningselementen van de Predator. Door camouflage te gebruiken, verberg je je voor de vijand, maar ze kunnen nog steeds de wazige hitte-achtige waas zien wanneer je beweegt. Toch is het een geweldig hulpmiddel als je hoog in de bomen of tussen de fauna zit, zodat nietsvermoedende slachtoffers langs je heen kunnen lopen zonder te worden gewaarschuwd voor je aanwezigheid.

Je kunt ook hittesignaturen zien waarmee je je doelwit in de dichte jungle kunt uitkiezen, en daarbij kun je rechts op de D-pad drukken om de bewegingen van andere spelers te voelen. Het is een essentieel stukje technologie dat je helpt om lichamen duidelijk te zien, vooral als je over de boomgrens hierboven loopt. Terwijl je op de grond bent, kun je op X drukken om in een boom te springen, en van daaruit kun je als de wind van tak naar tak bewegen, geweervuur ​​vermijden of je prooi met grote snelheid besluipen. Een van de nadelen is echter dat als je bent neergeschoten, je groene lichtgevende bloed achterblijft in je kielzog – nog een veelbetekenend teken voor het Fireteam om je op te sporen.

Naast deze milieubonussen heb je een geschikte vuurkracht in het veld. De Plasma-caster is een krachtig wapen dat in staat is plasma-ladingen van grote afstand af te vuren, perfect van hoog boven. Niet alle aanvallen hoeven op afstand te worden geprobeerd, en als je in melee bent, zijn je polsbladen geweldig om op je prooi te snijden. Sommige andere wapens kunnen worden ontgrendeld naarmate je meer speelt, en als ze zijn uitgerust, leiden ze tot zeer schadelijke gevolgen. Als je niet al je harde werk hebt gedaan, kun je een zelfvernietigingssequentie starten die uiteindelijk het hele Fireteam-team kan vernietigen.

Het is niet altijd duidelijk waar het Fireteam is, omdat je niet dezelfde radioberichten hoort als zij, maar het gevoel van vrijheid dat je hebt wanneer je erop jaagt, is welkom. Als je enige tijd hebt geluisterd naar geweerschoten en hun bewegingen hebt gevolgd, is het zo bevredigend om ze van hoog boven te zien, wetende dat je hun leven in een oogwenk zou kunnen beëindigen. De Predator is overweldigd, zoals het hoort, maar dat wil niet zeggen dat hij onoverwinnelijk is.

Lid zijn van Fireteam is net zo bevredigend als spelen als de Predator. Omdat het een asymmetrische schutter is, heeft elk lid van je team de vrijheid om te doen wat ze willen; samenwerken is echter de sleutel om uw doelstellingen te bereiken. Door bij elkaar te blijven, heb je meer kans om de Predator te verslaan, maar het betekent ook dat je de doelen sneller kunt voltooien. AI-gestuurde soldaten vullen de kaart en als je van elkaar gescheiden bent, ben je kwetsbaarder voor hen en word je snel overweldigd.

Je kunt naar ze toe rennen zonder dat ze iets horen, waardoor ze snel en gemakkelijk kunnen worden verwijderd. Ik had ook momenten dat ze recht langs me liepen in de open lucht, en me vrolijk liet fotograferen zonder enige vorm van weerstand. Je kunt ook veel kogels nemen voordat je aanzienlijke schade opmerkt, waardoor de Predator het enige echte is waar je je zorgen over hoeft te maken. Toch geeft het je iets te doen terwijl je de verlaten werven en magazijnen betreedt, waardoor je je niet meer concentreert op de echte dreiging van het spel: de Predator.

Predator: Hunting Grounds is alleen online speelbaar, dus voordat je aan een spel begint, moet je een lange tijd wachten om de Predator te zijn. Als je niet druk bent om als een van de paramilitaire soldaten te spelen, kunnen wedstrijden minder dan een paar minuten duren om op gang te komen, maar een deel van de allure van Predator: Hunting Grounds is de beruchte alien.

Hoe meer je speelt, hoe meer je je personage op een hoger level brengt en daarmee nieuwe klassen, wapens en mods ontgrendelt voor zowel soldaat als Predator. Er is hier genoeg om alles mooi te laten tikken, en de snelheid waarmee ik mijn uitrustingen aan het upgraden was, stroomde in een relatief snel tempo.

Predator: Hunting Grounds is een opwindende online shooter, ondanks het gebrek aan kennis van grotere, meer gevestigde games. Het schittert misschien niet in zijn visuals of stabiliteit, maar er zit een geweldige game in en je kunt zeker veel plezier hebben, of je nu de Predator bent of niet. Net als op Friday the 13th: The Game, zal IllFonic waarschijnlijk nieuwe dingen blijven toevoegen en de technische problemen verbeteren. Als dit het geval is, krijgen we hopelijk in de toekomst meer kaarten, modi en cosmetica om spelers verslaafd te houden, maar voor nu is dit zeker een toffe game waar je aan vast kunt houden.

4

Predator: Hunting Grounds is een goede online shooter, ondanks het gebrek aan kennis van grotere, meer gevestigde games. Hoewel er niet veel modi zijn en de laadtijden om te spelen omdat de Predator te lang is, is het nog steeds erg leuk.