Review: JDM: Rise of the Scorpion

JDM: Rise of the Scorpion maakt ons lekker voor Japanese Drift Master.

In een tijd waarin de racegamewereld wordt gedomineerd door grote, gevestigde franchises, is het verfrissend om te zien dat een indie-ontwikkelaar zoals Gaming Factory met een game als JDM: Rise of the Scorpion op de proppen komt. Deze proloog, die vooruitblikt op de aankomende volledige game Japanese Drift Master, heeft al veel buzz gecreëerd en fans van de driftscene enthousiast gemaakt.

Voor velen roepen de vroege 2000’s herinneringen op aan games zoals Need For Speed Underground, die een hele generatie autoliefhebbers hebben gevormd. JDM: Rise of the Scorpion lijkt in diezelfde voetsporen te treden en biedt een nieuwe generatie de kans om kennis te maken met de Japanse autoscène en driftcultuur.

De game biedt kilometers aan wegen en locaties om vrij rond te rijden, vergelijkbaar met de open werelden van de Need For Speed serie. De graphics zijn up-to-date, met dynamische weersomstandigheden, dag- en nachtcycli, en herkenbare Japanse voertuigen die als verkeer dienen terwijl je door de straten cruist.

De setting is een fictieve prefectuur in Japan, met een meer en een bergachtige omgeving die duidelijk zijn geïnspireerd op Initial D en de beroemde Mount Akina (gebaseerd op Mount en Lake Haruna). Het verhaal wordt verteld in manga-stijl, wat bijdraagt aan de authentieke Japanse sfeer van de game.

Op het gebied van autocustomization biedt JDM: Rise of the Scorpion precies wat je zou verwachten van een game die zich richt op de Japanse autoscène. Je kunt kiezen uit verschillende aftermarket tuning opties, zoals widebody kits, opvallende graphics, en speciale interieuronderdelen zoals bucket seats en shift knobs. Hoewel de selectie van auto’s in de proloog beperkt is, zijn er een aantal iconische modellen beschikbaar, zoals een niet-gelicentieerde Nissan 350Z, de Corolla AE85 Levin, Subaru BRZ, en de Mazda Miata.

4

JDM: Rise of the Scorpion is een veelbelovende voorbode van wat een spannende toevoeging kan worden aan het racegamegenre. De game biedt een frisse kijk op de traditionele driftformule en laat zien dat indie-ontwikkelaars in staat zijn om een impact te maken in een wereld die wordt gedomineerd door grote namen. Als je van driften houdt, is deze proloog een perfecte manier om het stuurmodel te beheersen en je voor te bereiden op de volledige release van Japanese Drift Master. Het is gratis te downloaden op Steam, dus zorg ervoor dat je hardware klaar is voor de uitdaging.