Review: My Hero One’s Justice 2

My Hero One’s Justice 2 is een ongelooflijk leuk anime-vechtspel, met een heleboel modi om te spelen.

De superhelden en de capriolen van My Hero Academia op de middelbare school kwamen voor het eerst op onze schermen in 2016. Het verhaal van Izuki “Deku” Midoriya die zijn “vaardigheid” kreeg en de League of Villains op zich nam, naast een groot aantal kleurrijke personages trok onmiddellijk de aandacht anime fans. De krachtige wezens van MHA-botsingen in de strijd passen perfect bij een aanpassing van een vechtspel. Twee jaar geleden was My Hero One’s Justice een leuk startpunt, met zijn leuke 3D-gevechten en een groot aantal van je favoriete personages. Nu is het vervolg eindelijk hier. Met nog twee seizoenen van de anime om te coveren, heeft My Hero One’s Justice 2 veel potentie.

Gevechten in My Hero One’s Justice 2 zijn hectische 3D-acties, waarbij elk personage een selectie van snelle combo’s, afstandsaanvallen en extravagante superbewegingen heeft om hun tegenstander te vernietigen. Elke speler kan ook twee sidekicks naar een gevecht brengen, die je kunt bevelen om in te springen voor een snelle aanval zodra je hebt gewacht tot een meter vol is. Buiten je aanvallende capaciteiten kun je gemakkelijk rennen, blokkeren en herstellen, wat zich leent voor een bijzonder vloeiend gevecht. Het getoonde niveau van anime-stijl is perfect voor een My Hero Academia-game, met woorden in stripboekstijl die in het bestaan ​​verschijnen, een geweldige art direction en overdreven speciale bewegingen die zowel de omgevingen als de krachten van het kwaad ernstig vernietigen.

De verhaalmodus fungeert perfect als een tutorial en laat je snel al je vaardigheden zien voordat je in een gevecht wordt gegooid. Je wordt ondergedompeld in een selectie van confrontaties uit het derde en vierde seizoen van de show, maar je wordt vaker wel dan niet op een specifiek moment uit de anime geplaatst, met heel weinig overkoepelend verhaal. Het is leuk om deze momenten als fan opnieuw te bezoeken, maar iedereen die niet op de hoogte is van hun My Hero Academia zal moeite hebben om bij te blijven.

Er zijn genoeg andere modi om door te spelen in My Hero One’s Justice 2 buiten het verhaal. Naast de meer standaard Versus-, Arcade- en Online-modi, is er ook de volledig uitgewerkte Mission-modus waarin ik het grootste deel van mijn tijd met de game doorbracht. In Mission Mode kies je je startpersonages en beweeg je over een raster dat alle vijanden verslaat. Je geneest niet tussen gevechten, maar er zijn gezondheidsitems op de grid geplaatst, evenals bonuskaarten die je buffs geven in de strijd. Naarmate je meer personages ontgrendelt en naar een hoger niveau tilt, moet je serieus nadenken over je bewegingen om elk niveau te wissen.

De enige spraakoptie die beschikbaar is in het spel is Japans, wat niet ideaal is voor iedereen die zijn nagesynchroniseerde anime bekijkt. Hoewel dit geen groot probleem is, zijn er meerdere dialoogregels in het spel die simpelweg niet als ondertitels worden weergegeven. Er zijn ontgrendelbare overwinningslijnen die je elk personage kunt laten zeggen na een zwaar bevochten gevecht, maar als iemand die geen vloeiend Japans spreekt, kon ik me geen minder opwindende manier bedenken om mijn in-game valuta uit te geven.

Bijna alles wat je doet, wordt beloond met Hero-munten. Deze kunnen worden besteed aan kostuumstukken voor de personages, patronen voor je online visitekaartje en vooral Mission Mode-personages. Het is jammer dat iets dat zo belangrijk is als personages voor een gamemodus dezelfde valuta gebruikt als aanpassingsopties, omdat het gewoon als verspilling voelt om je munten uit te geven aan esthetische opties.

Een van de grootste problemen met My Hero One’s Justice 2 is hoe vergelijkbaar het is met de eerste game. Alle modi en de meeste personages waren aanwezig in het origineel. De inhoud van het verhaal beslaat duidelijk een andere periode van de anime, maar tenzij je een die-hard fan bent, is er gewoon niet veel om enthousiast over te worden als je het laatste item in de serie hebt gespeeld.

3.5

My Hero One’s Justice 2 is een leuk en hectisch vechtspel voor fans van de show. Het lijkt een beetje te veel op het eerste spel en is niet bijzonder gastvrij voor nieuwkomers in Academia, maar het vloeiende gevecht is echt bevredigend en er is een heleboel inhoud om je bezig te houden met zijn overvloed aan spelmodi.