Review: That Time I Got Reincarnated as a Slime: Isekai Chronicles

Een charmante, maar repetitieve actie-RPG gebaseerd op de populaire anime, met leuke actie en visuele novel-elementen.

That Time I Got Reincarnated as a Slime: Isekai Chronicles is, naast een uitdaging om de titel correct te typen, een actie-RPG gebaseerd op de populaire anime met dezelfde naam. De game biedt een korte introductie tot het bronmateriaal, voordat je wordt ondergedompeld in een van de latere verhaallijnen. Voor wie niet bekend is met de originele serie, kan het verhaal verwarrend zijn, maar desondanks is het een charmante interpretatie van fantasy-clichés, compleet met een cast van innemende personages.

De game bestaat in wezen uit drie delen: visuele novel-dialogen, side-scrolling dungeons, en stadsontwikkeling. Hoewel de balans tussen deze onderdelen redelijk goed is, moet je in de eerste uren van het spel behoorlijk wat expositie doorstaan. Dit kan ervoor zorgen dat je snel hunkert naar meer van de verrassend bevredigende actie die de game te bieden heeft.

Met een behoorlijk aantal speelbare personages, elk met hun eigen vechtstijlen en speciale aanvallen, kan het neermaaien van monsters in een reeks eenvoudige dungeons erg leuk zijn. Hoewel het vechtsysteem soms wat simpel en button-mashy kan aanvoelen, zit er een fijne dynamiek in de gevechten. Het is bijzonder bevredigend om vijanden met gekke combo’s door het scherm te zien stuiteren. Krachtige magische aanvallen zijn ook een optie, en een systeem van elementaire zwaktes laat je onder de juiste omstandigheden enorme schade aanrichten. Zoals gezegd, het is bevredigend.

Helaas wordt het spel vrij snel repetitief. Naast het verhogen van de niveaus van je helden, ga je op dungeon-tochten om middelen te verzamelen, die je vervolgens kunt gebruiken om nieuwe, stat-verhogende gebouwen in je stad te bouwen. Deze gameplay-loop is fundamenteel verslavend, maar de grind wordt al snel pijnlijk duidelijk wanneer je dezelfde dungeons keer op keer herhaalt om een handvol extra materialen te oogsten, telkens maar weer.

Hoewel de game je goed begeleidt, kan het moeilijk zijn om motivatie te vinden wanneer je, na eindelijk je huidige doel te hebben bereikt, weer wordt geconfronteerd met een nieuwe golf van zijmissies.

Als je op zoek bent naar een degelijke, maar niet al te veeleisende actie-RPG, kun je slechter terecht dan That Time I Got Reincarnated as a Slime: Isekai Chronicles. Het is een aangenaam avontuur dat gebaseerd is op anime, met leuke actie, maar je moet wel bereid zijn om wat herhaling te verdragen.

3.5

That Time I Got Reincarnated as a Slime: Isekai Chronicles is een aangename anime-gebaseerde actie-RPG met een leuke combinatie van vechtstijlen en visuele novel-elementen. Helaas lijdt de game onder herhaling, wat de ervaring op den duur minder spannend maakt. Als je op zoek bent naar een niet al te veeleisende RPG, is deze titel echter zeker de moeite waard.