Review: Hearthstone: March of the Lich King

Dit is een van de grootste uitbreidingen van Hearthstone tot nu toe.

Een van de grootste Hearthstone-uitbreidingen van Blizzard, March of the Lich King is er! Deze keer komt het met de meest verwachte, nieuwe Hero-klasse, de Death Knight. Dit is de tweede, nieuwe Hero-klasse na de Demon Hunter, die werd toegevoegd tijdens de Ashes of Outland-uitbreiding.

Maar natuurlijk is een Hearthstone-uitbreiding geen uitbreiding zonder alle nieuwe kaarten die je kunt verzamelen, spelen en combineren voor een dodelijke combo in je deck. De uitbreiding komt eigenlijk met 145 nieuwe kaarten en er zijn ook nieuwe mechanics in het spel geïntroduceerd: Manathirst en Undead minions.

Maar laten we het eerst hebben over het grote ding dat naar Hearthstone komt: een nieuwe Hero-klasse. Death Knight is een van de meest complexe Hero-klassen in het spel, vanwege het nieuwe concept van Runen. Er zijn drie soorten Runen waarop je je kunt concentreren tijdens het spelen van de Death Knight-klasse: Blood (controleer het spel met gezondheidsmanipulatie), Frost (directe schade met ijzige spreuken en het wissen van het bord) en Unholy.

Het Runen-concept gaat als volgt: Elke Death Knight-kaart behoort tot een van de drie categorie Runen. Wanneer je je deck aan het bouwen bent, heb je drie Runen om toe te wijzen. Als je je bijvoorbeeld op Unholy wilt concentreren, heb je toegang tot de krachtigste Unholy-kaarten waarvoor drie Unholy Runes nodig zijn, maar dit betekent dat je geen Blood- en Frost-kaarten aan je stapel kunt toevoegen.

Het is een intrigerend concept en afhankelijk van wat voor soort kaartspel je aan het bouwen bent, moet je misschien beslissen of je helemaal wilt gaan door drie Runen in een kaartspel toe te wijzen, of een mix tussendoor wilt doen ten koste van niet kunnen spelen de krachtigere 3-runenkaarten.

De klasse kan worden ontgrendeld door de Solo Story-modus te spelen, die slechts 4 missies lang is en je kennis laat maken met de nieuwe vaardigheden van de Hero-klasse en het Runen-systeem. Ik hou van de Unholy Runes, die zich richt op het bouwen van veel lijken die later kunnen worden gebruikt om zwermen ondode legers te creëren of een echt, krachtige volgeling om druk uit te oefenen op je vijand. Maar er zijn andere combinaties die mogelijk beter werken voor jouw speelstijl.

De Death Knight is natuurlijk niet overpowered, hij staat vrijwel op één lijn met de andere Hero-klassen en was goed uitgebalanceerd door het ontwerpteam. Het heeft gewoon een andere mechanics en speelstijl in vergelijking met de andere Hero-klassen in Hearthstone.

Kaarten met Manathirst krijgen extra effecten (die het krachtiger maken krachtiger) als je een bepaalde hoeveelheid mana hebt. Je geeft deze mana niet uit om dit bonuseffect te activeren, maar zolang je manalimiet het gespecificeerde bedrag op de kaart heeft bereikt. Dit betekent dat de kaarten flexibiliteit bieden, omdat je ze vroeg in het spel kunt gebruiken, maar als je het volhoudt, worden ze in het late spel krachtiger.

Het zijn duidelijk andere legendarische kaarten die ik niet heb ontgrendeld bij het openen van het Mega Bundle-pakket. Als de Death Knight-klasse niets voor jou is en je je liever richt op je andere favoriete klassen, is dat ook prima. Er zijn veel nieuwe kaarten om uit te kiezen met nieuwe decks om te vormen met de nieuwste uitbreiding.

Als je nu speelt, kun je ook deelnemen aan het Lich King’s Call-evenement dat over ongeveer een week zal eindigen, waar je wat extra kaarten kunt krijgen door te spelen en de dagelijkse missies van het evenement te voltooien.

4.5

Hearthstone’s nieuwste uitbreiding, March of the Lich King , is een gratis update, maar je kunt ook het Mega Bundle-pakket pakken met 80 pakketten, 5 Signature Golden-pakketten en 2 willekeurige Signature Legendary-kaarten van March of the Lich King; de Lor’themar Hunter-heldenskin en -kaart terug; en Path of Arthas, een verzameling van drie kant-en-klare Death Knight-decklijsten, met in totaal 49 Death Knight-kaarten (26 unieke kaarten, waarvan 3 legendarische kaarten) die niet verkrijgbaar zijn in uitbreidingspakketten.