Review: Hearthstone Voyage to the Sunken City

Voyage to the Sunken City brengt een hoop nieuwe kaarten met zich mee.

Hearthstone-fans kunnen zich nu verheugen, want na bijna een maand te hebben gewacht, is de nieuwste uitbreiding van de game – de reis naar de verzonken stad – eindelijk gelanceerd. Dit nieuwe avontuur speelt zich af op de bodem van de oceaan terwijl spelers op zoek gaan naar de onderwaterstad Zin-Azshari. Het is een gevaarlijke regio die wordt geteisterd door kolossale zeedieren, vraatzuchtige zwervers en de angstaanjagende Naga. Deze enorme nieuwe uitbreiding bevat 135 nieuwe verzamelkaarten die iedereen in handen kan krijgen.

Voyage to the Sunken City introduceert twee nieuwe soorten kaarten die spelers kunnen uitproberen. De eerste – Dredge, stelt spelers in staat om naar de onderste drie kaarten van hun kaartspel te kijken en er een te kiezen om aan hun hand toe te voegen. De Dredge-kaart kan vervolgens worden gecombineerd met de Azsharan-kaarten om een ​​gezonken kaart toe te voegen aan de onderkant van de stapel. Het tweede sleutelwoord is Colossal, wat monsters enger maakt dan ze al waren door ze extra aanhangsels te geven die hun hoofdlichaam versterken. Colossals zijn een kracht waarmee rekening moet worden gehouden.

Territoriale diepzeebewoners, de Naga zijn nu permanente bewoners van de wereld van Hearthstone. Ze zijn een op spreuken gericht minion-type dat bonussen biedt voor het gebruik van spreuken zolang Naga-kaarten in de hand zijn. De Core-set krijgt ook een opknapbeurt, waarbij 57 kaarten worden vervangen door 72 nieuwe kaarten, wat het aantal Core-kaarten op 250 brengt. Terugkerende kaarten zoals Reno Jackson, Wild Pyromancer en meer hebben ook enkele updates ontvangen.

4

Voyage to the Sunken City is wederom in alle opzichten een welkome uitbreiding. Het blaast een frisse wind over de kaarten met Dredge- en Collosal-kaarten. Daarmee slaagt Blizzard erin dat er weer voor een flinke poos nieuwe soorten decks gemaakt kunnen worden. We zijn benieuwd wat de game verder dit jaar voor ons in petto heeft.