Review: Horizon Zero Dawn Complete Edition

Horizon Zero Dawn Complete Edition komt eindelijk naar de PC met ongelooflijke graphics, geweldige toetsenbord- en muisondersteuning en uitstekende prestaties.

Horizon Zero Dawn, oorspronkelijk uitgebracht aan het begin van 2017, is een van de beste games op de PlayStation 4. Horizon, die afwijkt van de typische shooters van ontwikkelaar Guerrilla Games, werd al snel een favoriete PlayStation-game onder fans, en de hoofdrolspeler van de game, Aloy, heeft sindsdien een van de meest herkenbare PlayStation-personages geworden naast Nathan Drake en Ratchet en Clank. Hoewel het langverwachte PlayStation 5-vervolg Horizon Forbidden West waarschijnlijk nog ver weg is, hebben we een voorproefje gekregen van hoe een verbeterde versie van de wereld van Horizon eruit zou kunnen zien met de pc-release van Horizon Zero Dawn Complete Edition.

Als je niet bekend bent met Horizon Zero Dawn: de game speelt zich af in een post-apocalyptisch Amerika waar gigantische beestachtige machines het land regeren. Steden en gebouwen zijn allang verwoest en vervallen, waardoor nauwelijks herkenbare betonnen torens achterblijven die zijn ingehaald door de natuur. De mensheid bestaat nog steeds, hoewel de samenleving grotendeels tribaal is. Omdat je alleen gewapend bent met vrij primitieve tools zoals strikken en stroppen, moet je je vijanden te slim af zijn en je richten op specifieke zwakke punten om enorme machines neer te halen. De botsende ideeën van geavanceerde technologie en primitieve samenleving geven Horizon een zeer unieke setting en het zijn mysteries die je kunt ontdekken.

De PC-release van Horizon Zero Dawn Complete Edition bevat alles wat bij de originele PlayStation 4-versie zat, inclusief de DLC. Het basisspel en de uitbreiding The Frozen Wilds zijn inbegrepen, dus er zijn tientallen uren aan content om doorheen te komen. Een paar extra bonussen zijn ook inbegrepen, zoals een digitaal art book en enkele in-game outfits. De wereld is een absoluut genot om te verkennen, het centrale mysterie is intrigerend en de strijd is enorm boeiend. Hetzelfde geldt voor onze recensie van The Frozen Wilds, een uitstekende uitbreiding op een al geweldige game. Het spelen van Horizon op PC versterkt echter elk van de sterke punten van het spel.

Na tientallen uren met Horizon op PlayStation 4 Pro te hebben doorgebracht is de PC-release adembenemend. De strijd van Horizon was bedoeld voor een muis. Het gebruik van een muis zorgt voor een ongeëvenaarde precisie, en een pijl recht in het oog van een toeschouwer slaan geeft meer voldoening dan ooit. Zelfs met een controller blinkt de strijd van Horizon uit op PC. Een soepele framerate maakt het veel gemakkelijker om inkomende aanvallen en projectielen bij te houden, en de gedetailleerde gevechtsanimaties voor zowel Aloy als de machines kunnen echt schitteren bij hoge framerates.

Spelen met een muis en toetsenbord veranderde ook fundamenteel de manier waarop ik gevechten tegenkwam. Tijdens mijn eerste playthrough op PlayStation 4 plaatste ik nauwgezet vallen en trip wires in een arena voordat ik een harde vijand opnam, en ik gebruikte dingen als vuurpijlen waarvoor niet per se super nauwkeurige schoten nodig waren om effectief te zijn. Ik zou precisiewapens zoals de Sharpshot Bow gebruiken als ik het kon, maar het is een beetje lastig om een ​​schot te maken met een Ravager die recht op je af komt. Toen ik op de PC speelde, legde ik nog steeds vallen neer, maar ik merkte dat ik dat soort dingen tijdens een gevecht tijdens een gevecht veel comfortabeler vond. Ik wist dat ik gemakkelijk een trip wire kon opzetten in het pad van een machine terwijl het op me afkwam of een nauwkeurig schot landde net na het ontwijken, en dat maakte de gevechten in Horizon tot een veel agressievere aangelegenheid.

Als je over de hardware beschikt om het uit te voeren, zal je getrakteerd worden op verbluffende graphics. De upgrade in visuele kwaliteit maakt het verkennen van de wereld nog leuker dan voorheen, en nieuwe spelers zullen ongetwijfeld net zo worden aangetrokken door de overwoekerde ruïnes, weelderige bossen en dorre woestijnen van de wereld van Horizon als degenen die het spel speelden toen het voor het eerst speelde. kwam uit. Niets van de magie is verloren gegaan in de drie jaar sinds de release.

Als je het nog nooit eerder hebt gespeeld, moet je zeker Horizon Zero Dawn spelen. Het is nog steeds een van de beste games van de afgelopen jaren, maar vooral de PC-versie is een lust voor het oog, zo erg zelfs dat terugkerende spelers absoluut moeten overwegen om de PC-versie van Horizon nog een keer te spelen. Het is een geweldige upgrade van de PlayStation 4-versie. Niet alleen maken de grafische en technische verbeteringen de wereld veel spannender om te verkennen, maar de verhoogde framerate en de mogelijkheid om een ​​muis te gebruiken, tillen de strijd naar nieuwe hoogten.

4.5

Horizon Zero Dawn is een prachtjuweel van een game: het is degene waar je een uitzondering op maakt, het is degene waar je gewoon naar terug moet gaan, ongeacht hoeveel je er eerder van hebt gezien, en nu hebben we de ultieme versie van het spel op de PC.