Review: Marvel’s Avengers

Marvel’s Avengers is een zeer ambitieuze game, met een spectaculaire singleplayer-campagne en multiplayer ontworpen als een MMO.

Marvel’s Avengers bestaat in feite uit twee games: een op zichzelf staande campagne voor één speler en een door de buit aangedreven multiplayer. De singleplayer-campagne is iets dat je kunt benaderen zonder het gevoel te hebben dat hij het korte einde van de stok heeft. De volledig verhaalgestuurde campagne heeft veel karaktermomenten en tussenfilmpjes. Je speelt waarschijnlijk een uur in het verhaal voordat je iemand naast Khan langer dan een paar minuten kunt besturen. Als je een excuus wilt om als de Avengers te spelen in wat neerkomt op een speelbare Avengers-film, doet het zijn werk goed, zelfs zonder de multiplayer.

Het gebruik van Ms. Marvel als het gezichtspuntpersonage is ongelooflijk goed gedaan. In werkelijkheid is Marvel’s Avengers een slimme naam omdat het verwijst naar zowel het bedrijf als het personage. Deze game gaat over Khan en hoe ze de Avengers redt, en het is een slimme manier om ermee om te gaan. De game gaat ervan uit dat je weet wie de Avengers zijn en dat je geen opfrisser nodig hebt, dus besteedt het de meeste tijd aan het omgaan met Khan’s angsten en haar strijd om een ​​waardige held te worden, terwijl je ook probeert de gebroken Avengers weer in elkaar te zetten. Het is erg leuk en Khan past uitstekend bij elkaar en vervult een vergelijkbare rol als de jonge Spider-Man in de films terwijl ze haar eigen identiteit heeft. De plot is het standaard “we moeten de slechteriken verslaan”-komische tarief, maar als je het rond Khan concentreert, krijgt de titel wat meer diepgang. De game gebruikt Inhumans botweg als een vervanger voor mutanten – waarschijnlijk vanwege licentieproblemen terwijl de game werd ontwikkeld.

In de kern is het spel een vechtpartij. Elk personage bestuurt op ongeveer dezelfde manier: aanval op afstand, sterke aanval, zwakke aanval en drie speciale bewegingen die neerkomen op aanval, ondersteuning en Ultimate. Ongeacht welk personage je kiest, je hoeft de gameplay niet helemaal opnieuw te leren. Er zijn verschillen tussen personages, maar je zult ze ontdekken tijdens het spelen in plaats van het gevoel te hebben dat je in een ander genre bent afgedwaald.

Elk personage heeft verschillende voordelen. Ms. Marvel, als de hoofdrolspeler van het spel, is het beste allround personage en kan elke niche vullen. Haar meest onderscheidende kenmerk is haar support skill, wat een groepsgenezing is, wat een must-have is voor multiplayerpotjes. Hulk is de grootste Avenger en de meest duurzame vanwege zijn Rage-vaardigheid. Hij herstelt de gezondheid elke keer dat hij aanvalt, dus zolang je verplettert, geneest je. Iron Man is de afstandsspecialist van de groep en zijn speciale vaardigheid is het oproepen van het Hulkbuster-pantser, dat iedereen in je team kan besturen. Black Widow brengt heel snel tonnen schade aan een enkel doelwit, dus ze is een beest tegen enkele sterke vijanden. Thor is de beste “pure” vechter in het spel. Hij kan zijn hamer gebruiken om vijanden te verslaan en zijn kracht te vergroten met Odinforce. Captain America is het meest behendige personage, met wall-running en dubbele sprongen als een essentieel onderdeel van zijn moveset. Hij kan bijna elke aanval blokkeren zolang er energie in de schildmeter zit.

Over het algemeen doet de game het schokkend goed om de vele verschillende speelstijlen in één omgeving in evenwicht te brengen. Mijn grootste klacht betreft het balans van de karakters: personages die extreem hard hitters zijn, zoals The Hulk, voelen soms ongebalanceerd aan. De game probeert dit te omzeilen door zich op andere dingen te concentreren, zoals dat The Hulk het meest duurzame personage is en dat Thor elektriciteit kan afschieten. Het is een vreemde blip voor een game die het anders goed doet om karakters trouw te houden aan hun capaciteiten.

Het leuke is dat er geen personage aan één build vastzit. Elk personage heeft een specialiteit, maar het kan op verschillende manieren gaan. Tony kan zich bijvoorbeeld concentreren op het opruimen van mensenmassa’s, zware schade aan één doelwit of het aan de slag krijgen van de Hulkbuster. Ms. Marvel kan de tankrol op zich nemen, een ondersteunende genezingsrol, of ze kan vijanden verslaan met haar gigantische handen. Het is moeilijk te zeggen hoe deze balans eruit zal zien in de toekomst, aangezien het de gemeenschap een paar dagen zal kosten om erachter te komen wat het sterkste of zwakste is, maar het lijkt er in ieder geval op dat er veel bouwpotentieel is.

Dit speelt ook in op het versnellingsaspect. De game heeft twee verschillende manieren om te levelen: normale levels en item levels. Normale levels zijn in traditionele RPG-stijl: dood vijanden, verkrijg EXP en verhoog het level. Als je een level omhoog gaat, krijg je meer vaardigheidspunten, die je uitgeeft om meer personage-aanpassingen te ontgrendelen. De specialisaties kunnen op elk moment worden omgewisseld zodra ze zijn ontgrendeld, zodat je niet gedwongen wordt tot één specifieke build. Er is geen re-specificatie die ik kan zien, maar het lijkt erop dat een max-level-personage alles in één keer kan ontgrendelen, met als verschil welke specificatie ze gebruiken.

Je item level wordt bepaald door het niveau van de versnelling die je hebt uitgerust, dus er is geen bepaalde versnelling, alleen versnellingen met een hoger item levels. Je statistieken worden bepaald door je uitrusting, die ook voordelen kan hebben, zoals een procentuele kans om statusschade aan te richten of buffs te activeren. Je kunt middelen uitgeven om uitrustingen op te voeren, waardoor ze competitief blijven en meer voordelen worden ontgrendeld voor hoogwaardige uitrusting.

De kern van de gameplay is leuk, maar de generieke vijanden werden na een tijdje vermoeiend en ik had graag meer afwisseling gehad. Je vecht meestal tegen AIM, dus je ziet veelkleurige robots met verschillende wapens en elementaire gimmicks. Marvel heeft een aantal klassieke vijanden om het op te nemen, en Avengers krabt nauwelijks aan de oppervlakte. Anonieme robots zijn minder leuk om in grote aantallen in elkaar te slaan dan de legers van Hydra of Thanos.

De campagne kent veel toffe momenten. De meerdere gevechten tegen robots in het AIM laboratorium worden afgewisseld met een aantal nette missie-opstellingen, zoals Tony Stark die de lucht in gaat in zelfgemaakte bepantsering en door een AIM-kampement schiet, of ​​een dramatische strijd bovenop een Helicarrier waar je wisselt constant tussen verschillende Avengers als de plot vereist. Het is een solide vechtpartij, en het doet zijn werk goed als je het speelt voor het Avengers-verhaal.

Het grootste deel van de multiplayer is gekoppeld aan de War Zones na het verhaal, waarvan de game waarschuwt dat je spoilers kunt bevatten. De War Zones zijn grote gebieden waar je missies kunt ondernemen om meer buit en krachten te krijgen, en ze kunnen op meerdere moeilijkheidsgraden worden gespeeld. Je kunt speciale missies tegenkomen, waaronder baasgevechten of getimede uitdagingen. Er zijn post-game-evenementen en complexe raids zouden later moeten komen. Het multiplayer-stuk zal regelmatig vernieuwingen van de inhoud nodig hebben om interessant te blijven, maar de staat van het spel over zes maanden zal een betere indicatie zijn van de duurzaamheid op lange termijn. De game staat momenteel geen duplicaten van hetzelfde personage in dezelfde instantie toe, maar hopelijk zal dat langs de lijn veranderen.

Avengers is een goed uitziende game. Het verliep redelijk soepel voor mij met minimale hik, maar af en toe had een cutscene een vreemde physics. Ik moest het spel herstarten nadat het halverwege de cutscene vastliep, maar verder werkte het prima. De personagemodellen zijn goed geanimeerd, maar het is even wennen dat ze verschillen van de filmontwerpen. De stemacteurs zijn uitstekend, maar Tony Stark van Nolan North voelt zich soms als Drake van Uncharted in een mech-pak. Helaas is de muziek grotendeels te vergeten, afgezien van een paar uitstekende toepassingen van gelicentieerde nummers voor dramatische momenten.

4.5

Marvel’s Avengers is een plezierig vechtspel met het thema Avengers die is gekoppeld aan een multiplayer-modus. Als je alleen het videogame-equivalent van een Marvel-film wilt spelen, dan doet het uitstekend werk. Als je hoopt op iets dat je oneindig veel uren kunt spelen met constante updates, is de waarheid dat het te vroeg is om te vertellen. Het is verreweg de beste Avengers- game ooit gemaakt en het bevat de beste videogameversie van de superhelden tot nu toe.